onsdag 25. januar 2012

SDS, mitt beste korttips

Kort1,2
Dette kortet lager jeg titt og ofte med litt forskjellig uttrykk. (Endrer farge og struktur på arkene samt snoren.) Vel, kort og kort. Har også brukt dette som et lite fotoalbum når jeg ønsker å gi bort noen bilder til kjente og kjære.
I bryllupet mitt skrev jeg talen min i dette kortet. Var ganske dekorativt der det lå på bordet.


Materialer 1 
En liten oversikt over materialene jeg bruker. I tillegg trenger du lim, kniv/saks og en pinne eller knapp.


kort4,5
A4 arket er delt i to. Hver halvdel er limt fast til en papplate.
I mitt tilfelle er papplatene litt større enn  fotoformatet,10¤15.

trinn 3,5
Snoren limes fast på den ene papplaten.


A3
Et A3 ark brettes på midten.
Hver halvdel blir brettet på nytt.
Deretter skjærer/klipper jeg arket i høyden,
slik at det sammenbrettet har litt mindre format enn papplatene


kort 5,5
Hver ende av A3 arket limes fast til hver sin papplate.


Pinne og løkke hver for seg1,5
I den ene ende av snoren har jeg festet en pinne. Jeg har også brukt knapper og perler.
I den andre enden har jeg laget ei løkke.


pinne og løkke1,5
Jeg lager alltid kortet med en lang snor slik at jeg kan surre det rundt selve kortet flere ganger.
Kortet holdes lukket ved hjelp av pinnen og løkka.


kort2,1
Vola!
Da er det bare å skrive hilsenen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et spor etter deg slik at jeg kan finne deg.